Lees! Las! Gelezen!

Hoi..hoi... Hoe gaat het allemaal? Alles goed met jullie? Ik hoop zo. Dus, dit is een speciale blog dat ik in het Nederlands zal schijven. Ik zal dat proberen. Ah, ik weet het niet of mijn Nederlands nog steeds goed of niet is. Daarom wil ik een keertje een blog in het Nederlands schrijven. Ik hoop van harte dat je niet geïrriteerd wordt door de grammaticale fouten. Mmm...Ik denk dat ik mijn Van Dale pocket woordenboek nodig heb. 

Ik ga iets vertellen over boeken. Ik houd van boeken kopen. Maar heel erg lui om de boeken te lezen. Dit jaar, had ik een wish list (Ik heb geen idee wat wish list in het Nederlands is. Lijsten van wensen??) gemaakt. Ik vergat om nog een wens toe  te voegen, namelijk: lezen alle boeken die ik heb gekocht. 


Boeken die Ik moet uitlezen.
Er zijn ongeveer vijf boeken die ik moet uitlezen (het blijkt dat het beste woord is "uitlezen". Niet "Aflezen". hartelijk bedankt voor Arthur :D). Hier zijn de namen van de boeken:

1. Honeymoon With My Brother - Franz Wisner
2. Jurnalisme dan Politik di Indonesia (Journalism en Politiek in Indonesia)- David T. Hill
3. Rahasia Meede (Het Geheim van Meede) - E.S. Ito
4. Panduan Hemat Keliling Amsterdam, Brussel, Paris, Luxemburg & Tier (Zuinige Gids Om Rond Te Reizen Naar Amsterdam, Brussel, Paris, Luxemburg & Tier)- Sari Musdar
5. One Day- David Nicholls. 

Ik ben nu One Day aan het lezen. De eerste honderd bladzijden van dit boek heb ik al gelezen en daarna stopte ik. Ik weet niet waarom ik een boek niet kan uitezen. Misschien dit is slechte gewoonte van mij. Maar, Ik beloof dat Iik dit boek zal uitlezen deze maand. 

De andere boeken, zal ik ze lezen volgende maand. Het boek van ES Ito las ik al een kleine stukje. Ook Honeymoon With My Btother, heb ik het proberen om te lezen. 

Journalism en Politiek in Indonesia, moet ik dat ten minste voor April lezen. Ik moet.. Ja ik moet dit boek lezen omdat het te maken heeft met mijn voorlopige baan.

Ik ben van plan om mijn master studie te vervolgen. Ik wil zo graag zich verdiepen in journalism, vooral journalism die te maken heeft met politiek. Daarom heb ik dit boek gekocht twee manden geleden. 

De laatste boek, een gids boek, kocht ik omdat ik gek ben op Europa. Ik wil van harte naar Europa gaan, vooral Nederlands. Een keertje. Spreek in het Nederlands elke dag, heb mijn laarzen en long coat aan. Aaaaahhh... hopelijk in komend jaar kan ik mijn droom bereiken. Amen!!!!!

Dus, ik kan concluderen dat ik een boek moet uitlezen in een maand. En momenteel, zal ik stoppen met boeken kopen totdat ik mijn boeken uitlezen. 

Huh, Dat was moeilijk hoor om weer te schrijven in het Nederlands. Ik deed dat alleen maar in een uurtje! Geweldig! Proficiat voor mezelf!

Tot schrijf.

Comments

  1. Helemaal niet slecht hoor, leuk om je in het Nederands te lezen want het Indonesisch is wat moeilijk voor me... Het werkwoord dat je zoekt is UITlezen en je gebruikt in het NL niet Ik maar ik. Ga zo door, proficiat!

    ReplyDelete
  2. buseeeet iboooyyy... gw udah lupa bijimane caranya nulis pake ntuh gramatica..

    ReplyDelete
  3. @ arthur: hahaa.. Bedankt. Ik zal de fouten verbeteren.
    @ meida : hayoo mei belajar lagi dunks bhs blandanya. Sayanga klo ilang 

    ReplyDelete
  4. mooi schrijven hoor! salah2 dikit gramatika mah menselijk ;), groet, jjg

    ReplyDelete
  5. mohon arahannya Pak Jajang agar tidak terjadi kesalahan gramatika lagi di kemudian hari :D

    ReplyDelete

Post a Comment